EL Vidas

EL Vidas staat bekend om de duizenden televisies en witgoed producten die maandelijkse de deur uit gaan. Ze vroegen ons om een re-brand op te zetten om een betrouwbaar, krachtig merk neer te zetten. We maakten een brandbook op basis van haar kernwaardes en een zeer uitgebreide webshop, gekoppeld aan een order management systeem.

We bouwden een connectie met een integrator om de producten in de Shopify webshop te verspreiden naar marketplaces als Media Markt, Amazon NL en DE en Blokker. Daarnaast zetten wij geheel geautomatiseerde e-mail flows op, met duizenden euro’s extra omzet als gevolg.

Scrol naar beneden om te kijken hoe we dit gemaakt hebben of:
Bekijk de webshop door hier te klikken.

 
 
  • Op basis van ons introductiegesprek definieerden wij 3 kernwaarden en maakten we een nieuw logo + een brandbook

  • We bouwden een webshop dat gemaakt is voor de groei. Met uitgebreide productpagina’s, filters en zoekmogelijkheden voor klanten.

  • We werkten samen met een ontwikkelaar om een API koppeling te maken dat hielp om de orders de volgende dag te verzenden & in te plannen. Ook werd de Magento voorraad gekoppeld aan Shopify om te voorkomen dat producten verkocht werden die niet op voorraad zijn.

 

Een webshop gemaakt voor conversie en een overzichtelijk uitgebreid assortiment.

Met een assortiment van 1500+ producten is het belangrijk dat de klant gemakkelijk zijn weg vindt naar het juiste product en het winkelwagentje. Gezien het brede assortiment zorgden wij voor upsell modules om te zorgen voor een hoge gemiddelde ordewaarde.

Con-ver-sie

Con-ver-sie

We installeerden 9 conversie verhogende applicaties die zorgden voor een funnel van klanten die later middels e-mailflows worden benaderd. Daarnaast wordt elk product verspreid op zowel vergelijk-feeds en Tweakers.nl en Vergelijk.nl als Marketplaces zoals Media Markt en Amazon.

Zo zorgden wij voor een combinatie van hoge traffic cijfers, en meerdere koopkansen voor de klant om bij EL Vidas te shoppen - zonder dat ze dat altijd door hebben.

Een geoliede conversie machine dus.

E-Mails that pay bills.

Het stopt niet bij een gerealiseerde verkoop.

Sterker nog, nadat een klant zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief beginnen wij de jacht op up-sell, cross-sell en het heractiveren van oude klanten. Op basis van klikgedrag en cookies van de klant bouwen wij gepersonaliseerde e-mail flows die op strategische momenten worden gestuurd naar de (potentiële) klanten.

Het resultaat is dat de gemiddelde waarde van een klant omhoog gaat en dat wij klanten die bekend zijn met het merk opnieuw overtuigen om een vervolg aankoop te doen. Hetzelfde geldt het activeren van klanten die al een tijdje niet meer gekocht hebben.

En dit alles geautomatiseerd. Wel zo makkelijk.

Genoeg gelezen?

Next
Next

Webshop, Marketplaces en Huisstijl