Elektro Retail

Voor witgoed gigant Elektro Retail werden we gevraagd om het oude merk in een nieuw jasje te steken. We maakten een nieuw logo en huisstijl, bouwden een nieuwe webshop met uitgebreide filters, inclusief koppeling aan hun logistiek systeem. Daarnaast zorgden we voor een verbeterde zoekfunctie in hun webshop op basis van AI en uitgebreide productpagina’s zodat klanten vertrouwen winnen en de koop afronden op de Elektro Retail website.

We bouwden productfeeds voor Kieskeurig en Tweakers om traffic te generen voor de shop, met succes: De webshop haalt dagelijks tientallen orders binnen.

Scrol naar beneden om te kijken hoe we dit gemaakt hebben of:
Bekijk de webshop door hier te klikken.

 
 
  • Op basis van ons introductiegesprek definieerden wij 3 kernwaarden en maakten we een nieuw logo + een brandbook

  • We bouwden een webshop dat gemaakt is voor de groei. Met uitgebreide productpagina’s, filters en zoekmogelijkheden voor klanten.

  • We werkten samen met een ontwikkelaar om een API koppeling te maken dat hielp om de orders de volgende dag te verzenden & in te plannen. Ook werd de Magento voorraad gekoppeld aan Shopify om te voorkomen dat producten verkocht werden die niet op voorraad zijn.

 

We maakten een logo en brandbook op basis van Elektro Retail’s kernwaardes.

We bouwden een strakke en overzichtelijke webshop voor een groot witgoed assortiment.

Kiezen & (ver)delen

Een groot assortiment is vaak onoverzichtelijk, helemaal op gebied van electronica. Daarom bouwden wij een uitgebreide filter in de webshop waar klanten kunnen kiezen op basis van hun (technische) voorkeuren.

Dit resulteert in een geordende webshop waar op merk, prijs, formaat, energieverbruik, aantal kookpitten en zelfs geluidsniveau geselecteerd kan worden.

Bonus: achter de filteroptie zit analytische software dat laat zien waar klanten vaak op filteren, zochten of klikken.

1 Webshop,
3 Vergelijkers,
Duizenden bezoekers.

Een webshop is vaak een sterke basis voor de verkoop van producten. Maar daar stoppen de mogelijkheden niet.

Door middel van een Channable integratie in Shopify zorgen we ervoor dat het assortiment wordt aangeboden op vergelijkingswebsites als Tweakers, Kieskeurig en Vergelijk.nl. Door het sterke conversiepercentage op de site werden de duizenden clicks vanuit de vergelijkingswebsites omgezet in verkoop.

Het resultaat? Een ROAS van 16.

Genoeg gelezen?

Previous
Previous

Webshop, Marketplaces en Huisstijl

Next
Next

Logo, Huisstijl & Website en B2B Portal